Penang

Då mina resekamrater ville stanna längre på Langkawi medan jag kände att jag var klar med ön bestämde jag för att ta mig en liten runt ensam till Penang. Jag blev dock inte ensam länge! Redan på färjan från Langkawi till Penang mötte jag två svenska tjejer som jag tidigare stött på under min resa, och tillsammans med dem begav jag mig till Penang och George Town! Slutade med att vi alla bodde på samma hostel och därifrån gjorde vi en eftermiddagstur med sushi, street art, fika och ett försök till att hitta lite nattliv i staden, utan större framgång...


Andra dagen åkte vi spårvagn upp till en lockout med utsikt över hela Penang, gick på "up-side-down museum, besökt Sydostasiens största tempel och anslutande dagen i en shopping galleria med middag och bio! Fullspäckad dag med många svett och skratttårar! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: